Мотиваційний лист

ВИМОГИ ДО МОТИВАЦІЙНИХ ЛИСТІВ ВСТУПНИКІВ

 Хмельницького національного університету в 2024 році

Відповідно до Правил прийому на навчання до Хмельницького національного університету в 2024 році для здобуття освітнього ступеня бакалавра на основі повної загальної середньої освіти або на основі освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра, освітнього ступеня молодшого бакалавра та для здобуття освітнього ступеня магістра на основі диплома бакалавра (спеціаліста, магістра) необхідною умовою є наявність мотиваційного листа.

Мотиваційний лист – викладена вступником письмово інформація про його особисту зацікавленість у вступі на певну конкурсну пропозицію (до закладу освіти) та про відповідні очікування, досягнення у навчанні та в інших видах діяльності, про власні сильні та слабкі сторони. До мотиваційного листа у разі необхідності вступник може додати копії (фотокопії) матеріалів, що підтверджують викладену в листі інформацію.

Мотиваційний лист вступника має містити такі складові частини:

  1. Вступ.
  2. Основна частина.
  3. Заключна частина.

Вступ починається з особистого звертання в шанобливій формі (лист адресується ректору Хмельницького національного університету Сергію Матюху) та має містити прізвище, ім’я, по батькові вступника, назву обраної спеціальності (освітньої програми), назву закладу, у якому абітурієнт навчався (школи, коледжу, університету тощо), особисту електронну адресу та номер телефону.

У Вступі треба зазначити, якою є мета навчання за обраною освітньою програмою, в обраному закладі, які основні прагнення щодо навчання і перебування у ЗВО. (Обсяг Вступу – до 4-х речень).

Основна частина має розкривати питання: чому Ви зацікавилися цією спеціальністю (освітньою програмою), чому хочете навчатися саме в Хмельницькому національному університеті, чому саме Вас має обрати університет, якими Ви бачите свої перспективи, професійне життя після завершення навчання. Ця частина документа також може містити інформацію про:

  • здобутки абітурієнта, які будуть корисними для навчання за фахом (участь в олімпіадах, конкурсах наукових робіт різних рівнів, у проєктах, майстер-класах, рівень володіння іноземними мовами тощо);
  • знання та навички абітурієнта, які допоможуть у навчанні за обраною спеціальністю;
  • особливі успіхи абітурієнта з певних предметів, що пов’язані з майбутньою спеціальністю/освітньою програмою тощо. (Обсяг Основної частини – до 6-ти речень).

Заключна частина має містити підтвердження готовності абітурієнта до навчання, впевненість у правильному виборі освітньої програми. (Обсяг Заключної частини – до 3-х речень).

Зміст листа має бути лаконічним, чітким за структурою. Текст потрібно розбивати на абзаци, відповідно до трьох його складових частин і змісту самих складових. Лист не повинен мати надмірно емоційного відтінку, при його написанні варто дотримуватись стриманого, серйозного, практичного способу викладення думок .

Лист має бути написаний державною мовою без орфографічних і стилістичних помилок. Рекомендований обсяг мотиваційного листа має не перевищувати 3500 символів.

При укладанні мотиваційного листа дотримуйтесь академічної доброчесності!

Мотиваційний лист, який містить ненормативну лексику або посягання на територіальну цілісність та недоторканість України, не оцінюються, заява анулюється, а вступник не допускається до участі в конкурсі.

Зразки мотиваційних листів
Таблиця 1. Критерії оцінювання (ранжування) мотиваційних листів
КритерійЗарахування
1. Загальні вимоги до мотиваційного листа 
Обсяг (2500-3500 символів)+/–
Орфографія і пунктуація (наявність/відсутність помилок)+/–
Наявність абзацного поділу+/–
Стилістика (офіційно-діловий стиль)+/–
Логіка викладу (відсутність логічних суперечностей в аргументах, висновки випливають з аргументів)+/–
2. Структура мотиваційного листа 
Вступна частина (наявність)+/–
Основна частина (наявність)+/–
Заключна частина (наявність)+/–
Наявність назви ЗВО та назви обраної спеціальності / освітньої програми+/–
3. Зміст мотиваційного листа 
Вказівка на фахові досягнення (перемоги в олімпіадах і конкурсах, грамоти, дипломи тощо)+/–
Зазначення особистого фахового досвіду (волонтерська робота за обраною спеціальністю, початковий досвід, стажування тощо)+/–
Наявність конкретних аргументів щодо вибору спеціальності, освітньої програми (наведення прикладів з історії, літератури, власного життя тощо)+/–
Наявність підтверджених навичок комунікування й соціалізації (участь в організації проєктів, у майстер-класах тощо)+/–
Бачення власних професійних завдань під час навчання (плани щодо наукової та громадської роботи)+/–
Зазначення причин вибору освітньої програми (вартість контракту, можливість заробляти гроші в майбутньому, можливість отримати бюджетне місце тощо).+/–
Бачення перспектив власного професійного розвитку після завершення навчання за обраною спеціальністю, освітньою програмою (використання отриманих знань і навичок у майбутньому)+/–